GE Fanuc 90-30

Plaats hier vragen omtrent niet vermelde PLC merken.
Wordt het merk wel vermeld, maar het type niet, meldt het dan in Feedback.
Dan wordt er op verzoek een nieuw Topic bij geplaatst.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
HHarbers

GE Fanuc 90-30

Bericht door HHarbers » 21-04-2020 09:38:02

In een oude machien zit een GE Fanuc 90-30 PLC
Leverancier van machine bestaat niet meer en in eigen huis hebben we de kennis en materialen niet om zelf de PLC uit te lezen en nu hebben we een storing.

Machine ging vreemde haperingen geven waarna hij volledig uitviel
Op PLC led PWR en OK branden maar RUN led gaat niet aan, op input modules komen signalen binnen (zichtbaar met Ledjes)
Op PLC met de uitgaand module sgebeurt er niets.

PLC is een GE Fanuc 90-30 IC693CHS391K met CPU module type IC693CPU311-CD, com module IC693CMM311N en 8 aansluitblokken voor input signalen
PLC is met via een kabel verbonden aan een GE Fanuc 90-30 uitbereiding module type IC693CHS392H met hierop 6 aansluitblokken voor output signalen

PLC is opgestuurd naar reparateur en deze heeft alles nagezienen, schoongemaakt en componenten vervangen en programma erin geladen
Vervolgens heeft men PLC enkel uren in RUN op werkbank gehad en terug gestuurd naar ons.
PLC terug ingebouwd in machine en voeding ingeschakeld maar nu doet komt hij nog/weer niet in RUN.
Reparateur geeft geen ondersteuning op locatie en zelf zijn we niet in bezit van kennis, programmeer kabel of software om te kijken wat er scheelt

Wat kunnen we doen ?

JoopB

Re: GE Fanuc 90-30

Bericht door JoopB » 26-04-2020 13:51:08

Ik weet niet waar je hem heb laten repareren, maar je kunt het eens proberen bij de UNISGROUP in GRAU (Friesland).
Als ik op hun site kijk hebben die ook GR-Franuc in hun assortiment. En volgens de website doen ze ook service op lokatie, ik weet niet of ze dat op dit moment ook doen i.v.m. de corona. Bij mijn oude werkgever in België hebben we daar diverse dingen laten herstellen en/of laten leveren.
En als ze iets niet hebben kunnen ze het meestal nog wel repareren en testen.

HHarbers

Re: GE Fanuc 90-30

Bericht door HHarbers » 28-04-2020 15:06:16

Daar is hij geweest voor reparatie.
Plc componenten zijn nagezien en programma is er opnieuw ingezet.
Desondanks deed hij het na terug inbouwen nog niet
Unis geeft geen ondersteuning (meer) op locatie

Vandaag Iemand van Novotek uit Breda op locatie geweest welke veel kennis heeftvan deze PLC type en versapro en datakabel had.
Binnen 10 minuten weer in Run en loopmachine weer :D

zijn acties:
Bij aankomst was de PLC van run
In de fault tabel stond dat de PLC CPU Halted was
Fault tabel ge-cleared
Complete applicatie inclusief de hardware configuratie geladen in de PLC Cpu
PLC Cpu weer in run gezet

Plaats reactie

Terug naar “Overige Merken PLC's”