Analog Out Unipi Neuron M203 / HMI

Plaats hier vragen omtrent niet vermelde PLC merken.
Wordt het merk wel vermeld, maar het type niet, meldt het dan in Feedback.
Dan wordt er op verzoek een nieuw Topic bij geplaatst.

Moderator: GJ_

jpmholt

Analog Out Unipi Neuron M203 / HMI

Bericht door jpmholt » 03-12-2020 14:47:59

Hallo allemaal.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het maken van een 0-10V instelbare output op een Unipi Neuron M203.
Ik probeer dit al een tijd voor elkaar te krijgen maar kan het niet laten werken.
Zoals je op de foto's kunt zien, gebruik ik een Weintek HMI-scherm om de M203 te bedienen.
Links onderin het scherm zit 1 knop voor de dimfunctie die ik wil creëren.
Ik wil 0-10V op de AO1.01-uitgang hebben. Blijven aanraken van de knop moet de spanning stapsgewijs verhogen, bij de 10V moet deze afnemen en bij 0 V moet deze weer stijgen.
Als je de knop los laat, blijft de spanning waar hij is.
Met een korte druk op de knop zakt de spanning naar 0 en door deze nogmaals kort aan te raken gaat het naar de laatste ingeregelde spanning.
Bijv. ik raak de knop aan tot 60% (6V) en laat hem los, hij blijft op 60%. Na een korte aanraking zakt de spanning naar 0%. Nogmaals kort indrukken, gaat hij terug naar 60%.

De knop op de HMI is geconfigureerd voor Neuron M203_D0_1.01w en in het algemeen van Mervis geconfigureerd als M203_D0_1.01r, dat werkt goed. na het aanraken van het scherm veranderd de dimknop in true.

Het probleem is dat ik veel schema's met fupla FBD heb geprobeerd, maar ik krijg het alleen aan het werk met 0V en 10V, het is niet instelbaar.

Tevens krijg ik een foutmelding op het EQ block zoals te zien op de foto.
Van het schema welke ik gebruik heb ik ook een foto toegevoegd.
De in en uitgang is te zien op eq.png.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem zal helpen.

John-paul
Bijlagen
long-push-dimmer.png
long-push-dimmer.png (44.62 KiB) 690 keer bekeken
eq.png
eq.png (48.7 KiB) 690 keer bekeken
switch.png
switch.png (42.19 KiB) 690 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Overige Merken PLC's”