Aansluitschema inductieve sensor

Plaats hier vragen omtrent overige PLC gerelateerde zaken, als HMI, SCADA, Communicatie bussen, enz.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
ThomasCDH

Aansluitschema inductieve sensor

Bericht door ThomasCDH » 10-04-2020 16:11:15

Hallo

In verband met een opdracht voor school wil ik met een inductieve hoeksensor de stand van een as registreren. De sensor stuurt de info vervolgens door naar een PLC.

Ik gebruik een sensor van Turck ( http://pdb2.turck.de/be/DE/products/000 ... 5c0008003a ) die als uitgang een analoog stroomsignaal van 4-20mA heeft.

Ik heb al sensoren gebruikt die een signaal van 4-20mA uitsturen, deze hadden echter steeds maar 3 draden. 2 voor de voeding en 1 met het signaal dat dan naar de ingangskaart van de PLC moet.

In de datasheet van deze sensor staat echter een aansluitschema met 8 pinnen (zie afbeelding in bijlage). 1 tot 4 zijn geen probleem, deze zijn voor de voeding(1-2) en het instellen van de sensor(3-4). Het probleem zit bij 5-8. Het 4-20mA signaal zal waarschijnlijk langs 1 van de 2 OUT pinnen gestuurd worden, maar waarmee moet ik de IN pinnen verbinden ?

Ik heb reeds meer info over dit aansluitschema gezocht op de website van Turck maar zonder resultaat.

Kan iemand me helpen ?
Alvast bedankt.
Bijlagen
Aansluitschema.JPG
Aansluitschema.JPG (21.24 KiB) 3791 keer bekeken

JoopB

Re: Aansluitschema inductieve sensor

Bericht door JoopB » 12-04-2020 13:14:39

Je moet een 2wire Analoog I input gebruiken om deze sensor aan te sluiten. Op de uitgaande aansluiting van je 2 wire AI sluit je de 1 aan en op de inkomende aansluiting de 2, de sensor word dan via deze 2 draden van spanning voorzien,
Wat de aansluitingen 5 t/m 8 doen is voor mij ook niet helemaal duidelijk maar ik denk dat dit contacten zijn om een ventiel spoel op aan te sluiten.

In principe zal hij moeten werken door alleen 1 en 2 aan te sluiten, je moet dan wel een 2 wire Analoog input kaart hebben of een die voor zowel 2 wire als 4 wire geschikt is.

Plaats reactie

Terug naar “Overige onderwerpen”