Hmi panel en meerdere logo's

De Micro Controller tot 40 I/O + 8 AI

Moderator: GJ_

Plaats reactie
Jan L.

Hmi panel en meerdere logo's

Bericht door Jan L. » 18-03-2021 05:50:20

Hallo,

Ik werk hier met een iets oudere versie van Tia basis V13 en Logo soft versie 8.
Nu ik wil op dit moment 5 logo's en 1 HMI paneel (KTP600) aan elkaar koppelen, maar bij de Tia krijg ik de volgende melding.
"The number of configured Hmi connections 6 exceeds the systeem limits of 4"
Nu zo dit probleem zie ook voordoen bij vb Tia v16?
Dan zou het zeer simpel zijn, nieuwe tia aankopen of heb ik dan het zelfde probleem?

Mvg
jan

toeternietoe

Re: Hmi panel en meerdere logo's

Bericht door toeternietoe » 18-03-2021 18:08:45

Ik heb even gezocht, en vind op de website van Siemens dat je max 5 apparaten op je HMI aan kunt sluiten.
De beperkingen zitten dus in je HMI scherm, en niet in TIA.
https://support.industry.siemens.com/cs ... n&lc=en-WW

Ik heb er geen ervaring mee, dus kan niet beoordelen of de gevonden informatie klopt

JoopB

Re: Hmi panel en meerdere logo's

Bericht door JoopB » 21-03-2021 15:58:47

Ik heb het net uitgeprobeerd in TIA V16, ik kan maximaal 4 PLC verbindingen aanmaken bij de KTP700 Basic, zodra ik er een 5e aan toe voegt, wordt alles rood. Bij een Comfort panel kan ik max 16 plc verbindingen aan maken, maar dat panel kost een meervoud van een Basic panel en je heb er een versie van WinCC comfort of hoger voor nodig om dit panel te programmeren. De link die Toeternietoe er bij heeft staan is niet van het juiste panel (Dit is een panel met een Profibus-MPI aansluiting en voor de Logo gebruik je de TCP/IP versie.)
In die lijs vind ik nergens het max aantal PLC waarmee het panel direct kan communiceren.

Plaats reactie

Terug naar “LOGO!”