PLC start niet meer op na hardware download.

De Modulaire PLC die vrijwel alles kan.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
JImmy

PLC start niet meer op na hardware download.

Bericht door JImmy » 28-01-2021 18:45:10

Besten,

Ik heb de originele hardware opnieuw gedownload in de plc, en nu start deze niet meer op...
Nochtans is de juiste hardware, en is er niets veranderd.

Volgende heeft hij terug bij diagnose:

Event 1 of 150: Event ID 16# 49A0
STOP caused by parameter assignment error or unpermissible difference between preset and actual configuration: startup disabled
No relevance for user (SDB no.): 1000
No relevance for user (Z2): 0000 (Z3): 0000
Previous operating mode: STARTUP (warm restart)
Requested operating mode: STOP (internal)
External error, Incoming event
05:34:06.493 PM 01/28/2021
(Coding: 16# 49A0 FF64 C17B 03E8 0000 0000)

Iemand die me kan helpen hiermee aub?

Alvast bedankt!

Jimmy.

JoopB

Re: PLC start niet meer op na hardware download.

Bericht door JoopB » 01-02-2021 14:59:23

Een oud collega van mij heeft dat ook een keer voorgehad, die had de HW geladen terwijl hij nog bij een bouwsteen de status afvroeg.
De PLC was in stop en was niet meer in run te krijgen. en als ik mij goed herrinner ook niet meer met de laptop te bereiken, niet via MPI en ook niet via Ethernet.
De enige mgelijkheid om hem weer aan de praat te krijgen was er een lege MMC kaart in te steken en daarna het programma en de HW er opnieuw in te laden. In dit geval was het een 317F 2DP met een Lean CP voor de Ethernet verbinding.
Je kunt de MMC kaart alleen reseten met een Siemens PG in de Speciale prommer of met een Externe Siemens Prommer, maar doe dit nooit in de kaart lezer van een normale laptop of PC, want dan is de MMC kaart onbruikbaar. Er is nog een mogelijkheid om de kaart te reseten door hem in een ander type PLC te steken en dan daar de kaart te resetten. Als hij b.v. uit een 315 komt hem in een 314 te steken en dan daar de reset funtie uit te voeren.
Hier nog een Link hoe je dat moet doen:https://support.industry.siemens.com/cs ... 0&lc=en-NL

JImmy

Re: PLC start niet meer op na hardware download.

Bericht door JImmy » 04-02-2021 22:26:07

Beste Joop,

Bedankt voor je reactie. Maar in dit geval was het iets anders.

Nl., achter de plc zaten er nog 8 kaarten. De laatste was een fm353, de voorlaatste een fm350. Telkens bij diagnose gaf hij bij de laatste kaart aan dat er geen parameters aanwezig waren. Na lang zoeken en diverse dingen te proberen, kwamen we er achter dat de 3de laatste kaart blijkbaar geen communicatie (of toch niet geheel) meer doorgaf naar de kaarten achter hem.
Door de 2 kaarten achter hem, te verplaatsen naar voren en de 3de laatste kaart naar de laatste plaats, hardware aan te passen, hebben we de plc terug aan de praat gekregen en werkt alles terug zoals het hoort...

Plaats reactie

Terug naar “S7-300”