Upgrade WinCC Flexible Advanced

Andere onderwerpen dan hierboven vermeld.

Moderator: GJ_

Plaats reactie
JImmy

Upgrade WinCC Flexible Advanced

Bericht door JImmy » 08-09-2020 22:22:40

Beste(n),

Ik ben al de hele avond aan het zoeken, maar ik vind niets hierover. Toch niet iets wat duidelijk is.

Ik wil WinCC Flexible 2008 Advanced SP3 installeren op een windows 10. Vroeger draaide deze op windows 7.

Deze installatie lukt niet. Blijkbaar moet ik een upgrade doen naar SP. Volgens mijn leverancier zou deze gratis zijn,
maar ik vind deze upgrade niet. Iemand die weet waar ik deze kan vinden?

Mijn leverancier schrijft het volgende: Wat betreft de WinCC Flexible Advanced: Vanaf SP 5 is dit compatibel met Windows 10.
SP5 kan u gratis downloaden via de volgende link: https://support.industry.siemens.com/cs ... /109757233

Maar op deze link vind ik enkel updates terug voor de SP5, niet om te upgraden naar de SP5.

Of zie ik dit verkeerd?

Alvast bedankt!

Jimmy.

JoopB

Re: Upgrade WinCC Flexible Advanced

Bericht door JoopB » 11-09-2020 08:29:53

Hallo Jimmy
Als je op de pagina van je link, boven in het zoekvak wincc flex 2008 sp5 ingeeft,krijg je veel links te zien selecteer dan alleen downloads.
Hier vind je trial versies van sp5.
Je moet wel geregistreerd zijn bij siemens om die te kunnen downloaden.
Als je nog niet geregistreerd ben kun je dat daar ergens doen.
Als er export beperkingen opzitten duurt het wel een paar dagen voordat je daar goekeuring voor krijgt.
Ik weet niet of je dit met je sp3 licencie kunt draaien.
Ik heb een SUS contract mit Combo licenties. Met de TIA V16 licencie kan ik zowel det TIA versies t/m V16 bewerken en ook de Classice versies t/m S7 V5.6 en Flex t/m Sp5.
Of de runtime Sp5 werkt met de SP3 licentie weet ik niet.
Gr
Joop

JImmy

Re: Upgrade WinCC Flexible Advanced

Bericht door JImmy » 12-09-2020 18:11:26

Dag Joop,

Inderdaad, ik heb de trial versie gedownload en de license key die ik had van de SP3 is compatible met deze.
Dus het werkt ;)

Bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Anders”